Dojenje

je zame ena izmed najlepših, naintimnejših in zelo lepih vezi v starševstu. In super je, če nam uspe😉 . Pri nama je bilo na začetku zelo fajn. Dojila sva se na 2,3h, dolgo 1h. Vendar meni to ni bilo nikoli odveč, saj sem videla, da je mali zaspal🙂 . Nato se malo predramil in spet jedel, tako kot so nam to predstavili v šoli za starše in sva uživala🙂 . Vse dokler ni prišla sobota 19.9. , ko nama je patronažna prinesla tehnnico in smo ugotovili, da ni šel 0g gor.

Namreč zaradi negotove patronažne, ki ni zaupala svojim instiktom, smo ga tehtali čisto vsak dan odkar sva prišla domov. In ker jo je imela čez vikend doma, nam jo je posodila. In ker je bil Maks res pravi drobižek, čeprav je bil rojen le 6 dni pred rokom, naju je zajela panika. In sva poklicala patronažno, ki ga je zamenjala z drugim otrokom in nama svetovala, da mu naj dava dodatek. Kljub temu, da je moj fantek dobil v dveh dneh pridobil toliko teže kot bi jo moral v celem tednu. In glede nato da smo se na videz poznali in je medicinsko osebje, ki ima veliko znanja in predvsem izkušenj, sva ji verjela in mu dala celoten dodatek. Mali pa je bil star šele 6 dni.

Ker mi ni odgovarjalo, da bi moj fantek pristal na dodatku, sem hitela iskat informacije drugje🙂 . Najprej sem iskala e-naslov zdravnice, ki nam je predavala v šoli za starše. Našla sem jo na naslednje seznamu Asist. Andreja Tekauc Golob, dr. med., specijalistka pedijatrije, IBCLC in ji poslala email kjer mi je svetovala, da jo naj pokličem naslednji dan, ko je v službi, da se pogovoriva. Po telefonskem nasvetu mi je svetovala, da naj ukinem dodatek in se samo dojiva. To sem tudi naredila, vendar je bil tretji dan naš mali fantek prav nervozen… in naslednji dan je prišla patronažna s tehnico, kjer sva ugotovili, da je šel v treh dneh gor samo 30g -> premalo.

Zato sem spet šla iskat informacije dalje in prišla naslednjo stran, kjer sem dobila nasvet, da mu naj počasi odvzemam dodatek, ne takoj. In to smo tudi počeli. Prejšnji mesec smo prišli tako daleč, da smo dali samo en dodatek v mali vrednosti čez praznike je prišel skoraj dan, ko ga ne bi dobil. Vendar sem malo skeptična, da bi ga pustila brez, saj so mi bile plenice sumljivo manj mokre in si nisem upala. Tehtamo ga sedaj samo v posvetovalnici, saj patronažne na srečo ni več. Zakaj? Ker mi je enostavno vlila preveč strahov glede tega. Vsakič razmišljam, če je dovolj pojedel ali mu kaj manjka. Ko vidim v plenicah rumen madež najprej pomislim, da nima dovolj tekočine in ne pridobiva dovolj. To, da mu primanjkuje tekočine mi je popolnoma jasno, saj ko kaka, je blato precej trdo, sploh tisto prvo. Čaja ali vode pa naš mali fant ne vzame, če ni lačen in tako sem sedaj malo grda mami, ki ko vidi, da je lačen mu najprej ponudim čaj ali vodo😉 .

Skratka, dojenje mi je super fajn, ne nameravam še odnehat, žal mi je samo to, da smo mu takrat ponudili dodatek, ko ga še ni potreboval😦 . To je žal šola in izkušnja, ki je odprej nisem mogla imeti. Pri naslednjem otroku bom ravnala drugače. Jezna sem nase, ker nisem poslušala naju, ampak eno tretjo osebo. Čeprav opravlja to delo že lep čas, si ne zaupa, je nezaupljiva sama vase. Žal sem jaz takšna oseba, ki vse kar drugi povedo vzamem v obzir. V tem primeru celo preveč in popolnoma nepotrebno. Imam lepega, zdravega in razigranega fantka, ki ga znam poslušat in noro rada, to je pa tudi tisto kar največ šteje.

About miki miska

Sen navihan, razigran deklič. Zanimajo me mediji, digitalna fotografija, kolesarstvo. Smisel življenja najdem v razlišnih stvareh, ki vam jih bom skušala čimbolj zanimivo predstaviti. View all posts by miki miska

10 responses to “Dojenje

  • Lea

    Morda ti bo koristila zgodba iz prakse. Dojila sem 4 otroke. Vsakega eno leto. To je obdobje, ko se mi je zdelo, da je dojenja dovolj in smo se počasi, počasi privadili na samostojno prehranjevanje.
    Otrok navadno kadar je lačen joče. Se zbuja, je nemiren, zgleda kot da bi bil malo jezen. To je iz moje izkušnje. Sama do pol leta nisem dodajala NIČ. Nobenih sokov, zelenjave…. Pri najmlajšem so me enako prepričali, da ne pridobiva dovolj hitro teže in sem mu enkrat dodala cel obrok. Po tem obroku sem imela občutek (ker nisem dojila), da mi bo razneslo dojke. Vem, da je pomembna tudi kvaliteta mleka, ampak ob taki kvantiteti pa nekaj ne more biti v redu. Zato sem vztrajala in samo dojila in pazila kaj jem. Kdaj pa kdaj sem si tudi privoščila kozarec lahkega Laškega. (Ne planite name v komentarjih, prosim ;))
    Naš mali ima zdaj 14 let. Še vedno je suha mravljica. Ampak zdrava, vesela, gibčna in brihtna.
    Zaupaj temu, da otroci vedno sporočijo, kadar jim kaj manjka.

    • miki miska

      Hvala za komentar oz. mnenje, vseh bom zelo vesela in upam, da bodo v pomoč tudi komu drugemu🙂 .
      No midva sa ga tisto soboto tehtala pri vsakem obroku kar me je znerviralo in sem naslednji dan prenehala.
      V soboto, ko sem bila vsa čustveno užaljena in prizadeta sem šla za uro ali dve ven, saj je bil tudi mali nervozen in se sprostila🙂 . Sama sem potem imela proti večeru tudi precej polne dojke, ampak takrat nisem vedela kaj točno to pomeni prazno in polno🙂 . Sem imela popolno zmedo, patronažna mi jo je pa še povečala…
      Joka pa naš mali zelo, zelo malo. Zbuja se pa zaradi vetrov, ki jih težko spravi iz sebe.
      Tudi sama sem oz. tudi sedaj včasih spijem kakšno pivo, vendar brezalkoholno in kar nekaj čaja za dojenje.
      Malemu dodajam čaj, ker ima precej trdo blato. Ne vem ali je to zaradi dodatka, ki ga dobiva ali česa drugega in ker ga napeja, mu rada ponudim malo čaja, da se pomiri. Pije ga pa tako ali tako ne preveč rad… samo kadar je lačen.
      aja, pa čestitke za 4 škrate🙂 . Sama bi jih tudi imela, če bi mi imela osnovne pogoje zanje🙂 . Veliko užitkov z njimi😉 .

  • Schnuy

    pretiravaš s skrbjo. jaz našo še vedno dojim (stara je 11. mesecev), v porodnišnici je dobivala poleg dojenja dodatek, nato doma dvakrat, potem je bilo hrane pri mami dovolj in nikoli več ni dobila nadomestka.

    in res ne vem zakaj bi se sekirala zaradi 60 ml umetnega mleka. 🙂

    • miki miska

      to, da pretiravam, tudi vem🙂 . naš je tudi v porodnišnici dobil dve flaški po 5ml nekje.
      mepa zanima, kako sta potem prešli na polno dojenje, če lahko poveš, prosim🙂 . Hvala.

  • Schnuy

    kako smo prešli na polno dojenje?
    zadeve so pač stekle in mama je začela proizvajat dovolj hrane za mladiča po tednu dni🙂 to je vse.
    ko je bilo hrane dovolj, pač nisem več dodala nič umetnega mleka.
    mislim, da tudi kak čaj za doječe matere pomaga. vsaj meni je.

    je pa tebi pomoje bolj kot to, uporaben preizkušen nasvet: otrok je tako miren kot mama. Če je ta nervozna, potem bo tečen tudi otročič. Ti, otroci namreč, pa še zdaleč niso tako nebogljeni in lomljivi, kot se nam zdi, saj bi sicer človeštvo že davno izumrlo.

    V sklopu tega menim, a je recimo bolj pomembno, da je dete veliko na svežem zraku, da ima dober stik z mamo in kasneje tudi z očetom, ..kot da se mu redno puca nos s fiziološko, da ima čisto optimalno literaturo v spalnici, da je voda v banjici točno 32 stopinji in podobna jajca…

    • miki miska

      Se strinjam🙂 . Nisem noben panik glede drugih zadev. Edino patronažna mi je naredila en velik strah glede hranjenja. Ko sva bila v porodnišnici in prišla domov sem bila jaz čisto ok, če ne že super. Pol je pa ona zakomplicirala s tehtanjem vsak dan, ne smeš ven,… pol so tukaj še babici. Najbolj tečna je Lumpova mama…. no, sedaj imamo kakšen teden mir. Saj o tem sledi še kak post, ampak vse ob svojem času😉 .
      Kako sta prišla do polnega dojenja, sprašujem zato ker eni čakajo 3h in ponudijo, vmes dajo čaj. Namreč meni je patronažna svetovala dojenje na 3h, vsi preostali pa na otrokovo željo. Meni je slednji bližnji…
      In poudarjam niti malo ne kompliciram, za nekoga še premalo😉 .

  • Schnuy

    pri nas ni bilo potrebe po gruntanju kdaj ponudti in kako…na 2 uri je tulila ko zmaj, če ni dobila svojega, ko je bila budna.

    če mama oceni, da so babice nadloga, je te treba nemudoma odstranit. to je naloga očeta, ki mora v prvih treh mesecih pridno skrbet, da se mama lahko ukvarja z otrokom in je pri tem umirjena in sproščena.

    sicer se lahko kar pobere. oče namreč.

    • miki miska

      pri nas tudi ne, ker je ko se je dojil na svojo pobudo na 2h, ko smo mu dali dodatek 60ml pa na 4,5h. Zaradi tega sem jezna na dodatek, da smo mu ga dali. Ker je šel prvi dan, ko je bil doma gor 40g, drugi dan 60g, tretji dan pa 0g. In ker je patronažna paničarka in ker sem jo jaz poslušala je vse šlo k vragu… in je bilo mleka posledično manj…

      veš, enim babicam se nič ne da dopovedat, pa če trobiš ne vem kaj. edino, ko jim malo ponosa zbiješ, takrat nekaj dosežeš… in moj Lump je bolj nežna dušica, jaz pa tista oseba, ki z rogovi stene podira😉 . skupaj sva pa najboljši par😉 .

  • Schnuy

    well, meni se še vedno zdi, da izgubljaš živce za nekaj, kar je popolnoma banalno in brez veze. Naučila si se, da je treba poslušat predvsem sebe in to je lekcija zapleta z dodatkom. the end.
    🙂

    moje ugotovitve:
    1.s preveč modrimi babicami se ne da lepo.
    2.resnično je oče dolžan poskrbeti, da se mama ukvarja samo z otrokom oz. z ostalimi zadevami samo toliko kolikor ji paše.
    3. poslušam nasvet, ko in če se mi zdi in to tudi povem.
    4. pediatre jemljem z rezervo
    5. ni za vse kriva alergija
    6. malo svinjarije ne škodi ampak koristi.
    7. sodobnih nasvetov o negi dojenčkov so v 50 % čisti crap
    8. dojenčki niso tako nebogljeni kot se zdi
    9. telesni stik je noro kul zadeva, ki odlično vpliva na mamo in otročiča
    10. vsaka mama ve najbolje kaj je prav za njenega otroka – vprašanje pa je, ali zna poslušat svoj notranji glas.

    • miki miska

      Ta post je nastal s tem namenom, da zaključim s tem🙂 . In tudi sem🙂 . Posledično pa če bo še komu kakorkoli pomagal, toliko bolje🙂 .

      Zase vem, da sem precej dobra mama, saj znam poslušat svojega otroka, takrat je bila zmeda zaradi patronažne, ki še sama prizna, da je panik…

      Glede 10ih točk se čisto strinjam, so skoraj kot 10 božjih zapovedi😉 . Edino k 1. bom dodala, da se enim ne da nič dopovedat ne zlepa in ne zgrda, ker so tako prepričani in zagledani sami vase, da človek enostavno ne more verjet…

Leave a Reply

